Nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele obrazów oraz słów pozostaje w nas, nawet jeżeli ich nie pamiętamy. Komunikaty reklamowe muszą się od czasu do czasu powtarzać, żeby ostatecznie powstać w świadomości odbiorcy i tym samym wybić się spośród innych. Reklama potrafi propagować miarodajne wzorce zachowania. Czymś codziennym stało się smarowanie kanapek margaryną, lub picie wody do obiadu. Co poniektóre nazwy tak bardzo wryły się w język ogólny, że nie zdając sobie z tego do końca sprawy, używamy pewnych marek jako nazw szerszej palety podobnych artykułów - sprawdź też komputerowy warszawa.
Buty sportowe to adidasy, przyprawa w płynie, użytkowana często do rosołu w potocznie nazywana jest maggi. Wydajna reklama wywołuje, że kontrahent przyzwyczaja się do jednego supermarketu czy również sklepu z meblami, gdzie pracownicy noszą koszulki z własnym nadrukiem logo firmy (w tym miejscu sprawdzą się również naszywki na zamówienie dla producentów). Nazwy wytwórców z góry stanowią dla nas gwarancję jakości, nawet jeśli nie widzieliśmy samego artykułu. Reklamodawcy kreują tym samym reprezentatywną kulturę kontrahentów, którzy zdobywają artykuł, co do którego są przekonani, i jakiego zawsze używają, nawet jeśli nie jest już reklamowany.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz